Review Mindshift Backlight 26L

mindshift-cameratas-laura-vink-costa-rica

Als reisfotograaf vind ik het belangrijk dat ál mijn camera-apparatuur in mijn cameratas pas. Ik wil niets aan apparatuur in mijn koffer stoppen die als ruimbagage meegaat! Omdat de banden van mijn vorige cameratas begonnen te scheuren, ging ik op zoek naar een nieuw geschikt exemplaar.

De eisen die ik aan de nieuwe cameratas stelde waren;
* Ik moest er een body (Nikon D750) en minimaal 4 lenzen in kwijt kunnen (waaronder een 70-200mm)
* Er moest een 15” laptop inpassen
* Ik wilde heel graag een handige manier om een statief aan de tas te dragen (dit had mijn vorige tas namelijk niet)
* Het liefst was er nog wat extra ruimte voor bijvoorbeeld kleding/eten/drinken

Toen ik de Mindshift Backlight 26L zag, viel ik direct voor z’n stoere outdoor-look. Maar belangrijker; de tas voldeed aan alle eisen! Inmiddels heb ik de cameratas een half jaar in bezit en na verschillende verre reizen kan ik alleen maar zeggen hoe ontzettend blij en tevreden ik met deze tas ben. Zo heb ik vorig jaar november met deze rugtas in Myanmar een driedaagse trektocht van 60km gewandeld en afgelopen januari deed ik een driedaagse tocht door de jungle in Costa Rica. Het is dan super fijn dat je de camera-apparatuur goed en veilig kunt opbergen, maar er ook nog ruimte is voor kleding/eten en andere zaken.

Ik vind de tas fijn dragen, door de heupband komt het gewicht van een volle/zware tas niet alleen op je schouders. Wil je snel je camera pakken of een lens wisselen, dan hoef je de tas ook niet per se op de grond te zetten (bijvoorbeeld als je over een modderig pad loopt). In plaats daarvan doe je de schouderbanden af en draai je de tas naar je buik. Door de heupband blijft de tas om je middel zitten en kun je zo de achterkant openritsen en bij je camera. Bovendien kun je bij deze rugtas op maar liefst drie manieren een statief aan de tas bevestigen en ook zit er een handige regenhoes bij. De komende reizen gaat deze tas zeker te weten weer mee!

Laura Vink

Fotografe en oprichter van de Vinkacademy.nl al waar ze iedereen met een passie voor de fotografie helpt om mooiere en betere foto’s te maken. Typerend voor haar is de zeer begrijpelijke taal van haar uitleg. Door middel van wokshops , ebooks en recentelijk een heus reisfotografieboek deelt ze haar kennis.

